سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

خداوند از آسمان بارانی نازل کرد که در هر دره و رودی به اندازه ظرفیتش جریان یافت. (سوره رعد آیه 17)

آنچه هستم هر چند ناچیز
و آنچه دارم هرچند بی‌مقدار
همه را مدیون تو هستم.
دوست دارم اگر آبراهی باریک و کم رمق هم باشم، تو در آن جریان داشته باشی!
کاش روح این کلمات سرد و طنین این سطور صامت نام و راه تو باشد
«خمینی»

در حمایت از نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران!

🖋 *سپاه پاسداران از سال ۲۰۱۲ شانزده میلیارد دلار از ثروت ایران را صرف کمک به رژیم اسد و حمایت از تروریستها در سوریه، عراق و یمن کرده است.*

🖋 این جمله بخشی از پیام نوروزی رییس جمهور آمریکا در سال ۱۳۹۶ است که نشان می‌دهد ایران طی پنج سال، *هر سال مبلغ سه میلیارد و دویست میلیون دلار* خرج قهرمان بازی‌هایش در سوریه و عراق و یمن و لبنان و فلسطین کرده است.

🖋 بودجه ایران در سالهای نود و یک تا نود و شش به ترتیب ۵۵۰، ۷۱۰ ، ۸۱۰، ۸۵۰، ۹۵۰ و ۱۱۹۵ هزار میلیارد تومان بوده است. متوسط این رقم سالی *۸۴۴ هزار میلیارد* تومان می‌شود. متوسط نرخ ارز هم در این شش سال *چهار هزار تومان* است. یعنی عملا متوسط بودجه ایران در این سالها ۲۱۱ میلیارد دلار بوده است. 

🖋 سه میلیارد دلاری که آقای ترامپ ادعا می‌کند یعنی عملا در این شش سال *کمتر از یک و نیم درصد بودجه* خرج نگاه برون مرزی انقلاب اسلامی شده است.
 
🖋 *یک سوال نود و هشت و نیم درصد بعدی کجا رفته است که این همه مشکل داریم؟* 

🖋یک محاسبه دیگر آمریکا در این شش سال چه کرده است؟ 
ترامپ بارها گفته است که از ماجرای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۸ آمریکا یعنی *طی هفده سال هفت تا هشت تریلیون دلار* در خاورمیانه هزینه کرده است! تقریبا *سالی ۴۱۱ میلیارد دلار!* 
بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۰، چهار هزار و هشتصد میلیارد دلار است یعنی تقریبا سالیانه نزدیک به *یک دهم بودجه آمریکا صرف خاورمیانه شده است.* 

🖋 اما نسبت به بودجه ایران؛ ۴۱۱ میلیارد دلار تقریبا معادل *دو برابر بودجه کل کشور* است.

📌 بعد التحریر۱: از مقایسه این اعداد می‌توان تصویر واضحی از شرایط *فتنه‌گون* را دید. *یک و نیم درصد بودجه آنچنان بسامد یافته که نود و هشت و نیم درصد بقیه کنارش هیچ است!* تصویر واضحی از *دشمنی* را می‌توان می‌دید وقتی آمریکا سالیانه دو برابر کل بودجه کشور را خرج خاورمیانه کرده است. 
تصویر ریاضی *کم من فِئَةٍ غَلَبَتْ فِئَةٍ کثیرةً والله مع الصابرینِ* هم در این مقایسه مشخص است. آمریکا ۴۱۱ میلیارد و ایران ۳ میلیارد دلار در خاور میانه خرج کرده‌اند یعنی آمریکا *سالی ۱۲۸ برابر ایران* در خاورمیانه پول خرج کرده و الان دستش را خالی می‌بیند.
جای پای ارزش ریالی فرماندهی حاج قاسم‌ سلیمانی هم قابل لابلای این اعداد دیده می‌شود. 

اینجاست که باید فریاد زد *نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران* مشکل دود شدن پول ملت نه در غزه و نه در لبنان و در همین‌جاست که رقم می‌خورد. به طور مثال در ماجرای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی حرف از هدر رفتن نزدیک به *پنج میلیارد دلار* ناقابل است.
کلا ما پیروان مکتب امام هم در حالت *«ما هیچ ما نگاه»* قرار داریم و فحش می‌خوریم و ....!

📌 بعد التحریر۲: *از ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷* طی یک دهه *محمدرضا شاه* بیش از *ده میلیارد دلار از درآمد نفتی کشور* را به‌ صورت وام با بهره پایین، یا حتی وام بلاعوض و هدیه به «کشورهای دوست» ایران داد. کشورهایی مثل انگلستان و فرانسه و آلمان غربی تا پرداخت کمک‌های بلاعوض به هندوستان و پاکستان و شیعیان لبنان و سوریه به ریاست جمهوری حافظ اسد (پدر بشار اسد).  همین!


#روزنوشت
#روز_قدس
#مکتب_امام
#بازگشت‌_به_خمینی_ما_را_زنده_می‌کند

https://ble.ir/sotoor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی