سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

خداوند از آسمان بارانی نازل کرد که در هر دره و رودی به اندازه ظرفیتش جریان یافت. (سوره رعد آیه 17)

آنچه هستم هر چند ناچیز
و آنچه دارم هرچند بی‌مقدار
همه را مدیون تو هستم.
دوست دارم اگر آبراهی باریک و کم رمق هم باشم، تو در آن جریان داشته باشی!
کاش روح این کلمات سرد و طنین این سطور صامت نام و راه تو باشد
«خمینی»

تصاویر هوایی از وضعیت زنان در ایران (۲)

     🖋  طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، حدود شست درصد جمعیت زنان در بازه بیست تا شست سال زندگی می‌کنند. اگر همین نسبت تا الان حفظ شده باشد، الان با جمعیتی در حدود *بیست و پنج میلیون نفر* مواجهیم. 
    
🖋  گفتیم سه تا چهار میلیون نفر باید در مشاغل مرتبط با زنان مشغول شوند. مابقی این ظرفیت انسانی چه می‌کند؟ در تصویر مطلوب این همان جمعیتی است که اداره خانه را به عنوان مسئولیت اول خود در نظر می‌گیرد! 

 

 

🖋 تا اینجا را خوب بلدیم اما یک سوال: این جمعیت *بیست و یک میلیونی* از چه طریقی در ساحت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی جامعه مشارکت می‌کنند؟ بالاخره به حکم *من اصبح و لایهتم بامر المسلمین فلیس بمسلم،* اهتمام به امور مسلمین از همسایه تا بین‌الملل یک واجب شرعی است! 

🖋 به طور خلاصه ما برای تصویر مطلوب خود، زمانی که این بیست و یک میلیون نفر ماموریت اصلی خود یعنی اداره خانه را انتخاب کنند، چه سازوکاری را برای مشارکت اجتماعی انتخاب کرده‌ایم؟ پاسخ واضح است هیچ! ما از این ظرفیت عظیم انسانی اصلا انتظاری نداریم؟ البته مساله فقط زنانه نیست اما کسانی که به مساله بانوان می‌پردازند بدون این پاسخ به کدام سو حرکت می‌کنند؟
    
🖋 بدون آن تصویر اجمالی همین وضعیت فعلی می‌شود که در عمل با دو بیراهه مواجهیم که اولی به *بیکارگی اجتماعی* زن و دومی به *پذیرش مردوارگی* ختم می‌شود. البته راه سوم هم هست که گذر آن با مشقتهای زیادی همراه است که بیشتر یک ابرزن می‌طلبد و فرسایش مدام روحی و جسمی را به دنبال دارد و به احتمال زیاد به یکی از دو بیراهه قبلی می‌رسد.
      
📌 بعد التحریر۱: *تقلیل مشارکت اجتماعی زنان به اشتغال تمام وقت یا پاره وقت بیرون از خانه، از نامساله‌های زمانه ماست که دست بر قضا همه طیفها به نوعی در آن اتفاق نظر دارند!* این اتفاق نظر را وقتی مشاهده می‌کنید که عملا درصد بالایی از مخالفت‌ها و موافقت‌ها درباره حضور اجتماعی زن حول مساله اشتغال زن شکل می‌گیرد. گویی اشتغال  تنها حالت ممکن مشارکت اجتماعی زنان است.
     
📌 بعد التحریر۲:  از بیست میلیون و ده میلیون بگذریم. سازمان مجاهدین یک یگان سایبری دارد که در موارد بسیاری فضای مجازی ما را تحت تاثیر قرار داده و از آن زخم خورده‌ایم البته ما هم در طرف مقابل تا به حال چند مستند چند دقیقه‌ای برای دشنام‌دادن به آن ساخته‌ایم! تعداد این یگان سایبری تنها هزار و دویست نفر است.  *پنج هزارم درصد جمعیت بیست و یک میلیونی!*

 

 

#نامساله_ها_و_مساله_ها
#زندگی_بانوی_مسلمان
#مکتب_امام

https://ble.ir/sotoor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی