سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

خداوند از آسمان بارانی نازل کرد که در هر دره و رودی به اندازه ظرفیتش جریان یافت. (سوره رعد آیه 17)

آنچه هستم هر چند ناچیز
و آنچه دارم هرچند بی‌مقدار
همه را مدیون تو هستم.
دوست دارم اگر آبراهی باریک و کم رمق هم باشم، تو در آن جریان داشته باشی!
کاش روح این کلمات سرد و طنین این سطور صامت نام و راه تو باشد
«خمینی»

آیا کرونا در مساجد را بست؟

🕌 این جمله دو جور می شود خواند
*استفهام ساده* که در این صورت سوال از این است که *آیا علت بسته شدن مساجد کرونا بوده است؟* می شود به شیوه *استفهام انکاری* هم خواند که در این صورت مقصود آن است که *کرونا نتوانسته در مساجد را ببندد.*

 

 

🕌 کدام مقصود است؟ *هر دو!*

🕌 اولی را در یادداشت قبلی جواب دادم و حالا نوبت دومی است.

🕌 اساسا بسته شدن یا بسته نشدن مساجد *ربطی بسیار کمی به کرونا* دارد. اتفاقا به نظرم *کرونا برخی مساجد را احیا کرد* و رونق بیشتری نسبت به قبل از کرونا داشتند!

🕌 اگر مانند امام روح الله، مسجد را *سنگری بدانیم که محل تجمع مردم است و از آنجا کارهای نهضت و اسلام راه می افتد،* کرونا یکی از مسائل نهضت و اسلام بود.

🕌 مساجدی می شناسم که کرونا به آنها جان دوباره داد و *از یک نمازخانه دو ساعته، سنگری شبانه روزی ساخت.* مردم برای کمک به همدیگر در مسجد جمع می شدند و به کار یکدیگر فکر می کردند. پول جمع می کردند، ماسک می دوختند، مایع ضدعفونی تقسیم می کردند، کارتون خوابها را شبها در مسجد راه می دادند، بچه هایی که سال تا ماه در مسجد کمتر دیده می شدند در مسجد کار می کردند، شبها شعر می خواندند فرزند روح اللهیم در راه ثاراللهیم و برای ضدعفونی محله آماده می شدند! 

🕌 همان طور که هیچ کس از مسلمان و طاغوت نتوانسته علم امام حسین را زمین بزند و مجالس احیای نام او در آرامش و سختی ادامه داشت و دارد، مساجد به طبع ذاتی خود محل اجتماع مسلمین هستند و *شاید در آن نماز نخوانند اما خدا عبادت خواهند کرد.* مساله تعطیلی مسجد زمانی آغاز میشود که این خاصیت ذاتی مسجد را سلب کنیم. آن وقت کرونا هم نباشد مساجدمان یک نمازخانه است. باز باشد یا نه!

⚖ *بازگشت به خمینی ما را زنده می کند.*

📌 بعدالتحریر: بنده هم معتقدم که باز شدن مساجد بسیار کم خطرتر از مترو و پاساژهاست و باید این را گفت چرا مساجد بسته مانده؟ و می دانم برخی خواهند گفت این حرفها کلمه حقی است که میدان را بر هم میزند و حرف در دهان مخالفین بازگشایی مساجد می گذارد! اما چه کنم مساجد که باز شود گوشی برای شنیدن این دست *خزعبلات!* باقی نمی ماند و اصلا زمان گفتن این حرفها کی هست؟ خلاصه این بی بصیرتی را به برادرتان ببخشید!

📌بعد التحریر۲: برخی مسجدیهایی که در این ایام کرونا پای کار ایستادند و مصداق من یعمر مساجد الله شدند الان در بین ما نیستند. نثار روحشان به خصوص مرحوم جواد آسیبان فاتحه ای قرائت بفرمایید.

 

#روزنوشت
#مسجد_سنگر_است
#مکتب_امام

https://ble.ir/sotoor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی