سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

خداوند از آسمان بارانی نازل کرد که در هر دره و رودی به اندازه ظرفیتش جریان یافت. (سوره رعد آیه 17)

آنچه هستم هر چند ناچیز
و آنچه دارم هرچند بی‌مقدار
همه را مدیون تو هستم.
دوست دارم اگر آبراهی باریک و کم رمق هم باشم، تو در آن جریان داشته باشی!
کاش روح این کلمات سرد و طنین این سطور صامت نام و راه تو باشد
«خمینی»

*حکومت اسلامی و آزادی فلسطین*

🖋 *قدس و مساله فلسطین را از مکتب امام بگیریم چه چیزی می‌ماند؟*
پاسخ سوال بستگی زیادی دارد به اینکه تصویر ما از قدس و مساله فلسطین چه باشد؟
روز قدس را نقطه کانونی جبهه جهانی مستضعفین بدانیم و جبهه جهانی مستضعفین را پروژه اصلی امام 
یا استدلال کنیم به هر حال باید با ظلم مخالف بود و بعد برایمان سوال شود که اگر مردم فلسطین مظلومند مسلمانان کشمیر و میانمار و چین نیستند! اصلا چرا کاری به مردم مظلوم آفریقا ندارید! بگذریم شاید اصلا ما به کشمیر و میانمار و .... خیلی فکر نمی‌کنیم و همین طور به فلسطین!

🖋 روز قدس برای امام بخش مهمی از یک پروژه بزرگ بود که جبهه جهانی مستضعفین نام داشت. اما بین حرفهای امام که برویم مساله خیلی مهم‌تر از این حرفهاست!

🖋 *روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامى است. روزى است که باید جمهورى اسلامى در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود.*
۱۳۸۵/۰۵/۲۵

🖋 روز حکومت اسلامی!
روز بر افراشتن بیرق  جمهوری اسلامی در سراسر کشورها!

🖋 حکومت اسلامی یعنی حکومتی که بر اساس قوانین اسلام حرکت می‌کند. این چه ربطی به روز قدس دارد؟ مگر قرار است ما کل کشورها را زیر پرچم ایران ببریم؟

🖋 مساله همین‌جاست! احتمالا نه *حکومت اسلامی* آنی است که ما تصور می‌کنیم نه *جمهوری اسلامی* و نه *روز قدس!* 
کمی به این مساله فکر کنیم! به شرط حیات انشاء الله درباره‌اش خواهم نوشت!

📌 بعد التحریر۱: از خیلی‌ها خواستم امسال برای روز قدس کمی بیشتر توان بگذاریم. آن هم نه شق القمر بلکه در این حد که در فاصله *ده روزه* روز نکبت (اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی) تا روز قدس کمی بیشتر به فلسطین بپردازیم.
یا تمایل روانی نبود و محترمانه‌اش این بود حالا که بعد از مدتها کرونا باعث شده مردم کمی به ما نزدیک‌تر شوند دوباره دعوا راه نیندازیم؟! یا دوستان از کم‌کاری و کج فهمی دیگران دلگیر بودند و دست‌شان به کار نمی‌رفت! یا مشغولیت‌های دیگر بود. در نهایت این شد که حداقل خودم در این ده روز به مرور آنچه امام درباره قدس می‌گفت و آنچه او می‌خواست و آنچه او به سمتش دعوت می‌کرد بپردازم. این هم دلیل این متنهای پشت سر هم و سرعت تولید مطلب!

📌 بعد التحریر۲: تصویب دو فوریت طرح «مقابله با اقدامات اسراییل» با ۲۴۰ رای موافق و بدون رای مخالف در مجلس برجام و عکس با موگرینی! 
اینکه برای این ژست‌ها خیلی دیر شده است به کنار! کافی‌ است یکبار این طرح را با *قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین* که سال ۱۳۶۹ تصویب شده مقایسه بفرمایید تا متوجه شوید چگونه *حمایت از فلسطین* به *مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل* تقلیل یافته است است یا تحریم کالاهای صهیونیستی به کالاهای تولید اسرائیل محدود شده!
بماند که مگر مشکل ما قانون بود؟ *بند ۸ قانون مصوب ۱۳۶۹* یا *ماده واحد ۲۹ شهریور ۱۳۷۱* کافی بود تا دیگر امثال کوکاکولا و نستله و دانون (دنت خودمان) در ویترین مغازه‌ها و روی بیلیوردها و میان تبلیغات تلویزیونی خودنمایی نکنند. مساله نبود عزم در دولتها و بیش از آن حضور ضعیف تشکل‌های مردمی است.
از پیشنهاد اقدامات دشمن‌شکنی! چون *تاسیس سفارت مجازی در قدس* هم بگذریم! این سطح از اقدامات شدید‌اللحن و خونریزانه هم در شرایط فعلی، تنش آفرین نباشد؟!


#روزنوشت
#روز_قدس
#مکتب_امام
#بازگشت‌_به_خمینی_ما_را_زنده_می‌کند

https://ble.ir/sotoor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی