سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

خداوند از آسمان بارانی نازل کرد که در هر دره و رودی به اندازه ظرفیتش جریان یافت. (سوره رعد آیه 17)

آنچه هستم هر چند ناچیز
و آنچه دارم هرچند بی‌مقدار
همه را مدیون تو هستم.
دوست دارم اگر آبراهی باریک و کم رمق هم باشم، تو در آن جریان داشته باشی!
کاش روح این کلمات سرد و طنین این سطور صامت نام و راه تو باشد
«خمینی»

غربشناسی مبتنی بر اقامه دین

🖋 معمولا تفاوت اسلام ناب و اسلام آمریکایی را در اصالت و التقاط صورت‌بندی می‌کنند. یعنی اسلام آمریکایی به دلیل مخلوط کردن اندیشه‌های اسلامی و غیر اسلامی از اسلام ناب متفاوت می‌شود.

🖋 *از نگاه امام گونه‌ای از اسلام آمریکایی هست که در طرح خود هیچ تفاوتی با اسلام ناب ندارد. تنها تفاوتش یک مساله است. اقامه دین!* یعنی آن طرح درست و کامل و اصیل دین اگر اقامه نشود خود مصداقی از اسلام آمریکایی است (حتی همان طرحی در آن بر اقامه دین هم تاکید شده باشد)

🖋در نگاه امام اسلام یعنی اسلام اجرا شده و برای همین اسلام را مساوی حاکمیت اسلام می‌داند. الإسلام‏ هو الحکومة بشؤونها  اسلام در حقیقت حکومت با تمامی شؤون آن است. (کتاب البیع)

🖋از این زاویه که نگاه کنیم به درک جدیدی از مواجهه امام با رقبای تمدنی‌اش می‌‌رسیم. امام مبارزه اصلی را در ایران و جهان میان *مستضعفان و مستکبران* می‌دید و راه حل را ایجاد *جبهه جهانی مستضعفین.*
 
🖋مستضعفینی که ضعیف نیستند اما آنها را به استضعاف کشیدند و به آنها باورانده‌اند که ضعیفند و زورشان به مستکبرین نمی‌رسد. *اولین شرط حرکت مستضعفین احساس قدرت و حس توان برای برخاستن است.*  باید به مستضعفین یاد می‌دادیم می‌توانند روی پا خود بایستند.

🖋 اصلا عمده جذابیت انقلاب اسلامی برای جبهه مستضعفین بیش از اسلامیت همین استقلال است. این ارزیابی رهبر انقلاب است. *ایستادگی، استقلال، عزت سیاسی بیشترین جذابیت را برای ملتها دارد. اینکه می‌بینید ملتها نسبت به ملت بزرگ ایران احساس احترام می‌کنند، بخش عمده‌اش مربوط به این قسمت است: استقلال سیاسی*  ۱۳۸۹/۱۱/۱۵

🖋 حالا به سوال آخر یادداشت قبل برگردیم: *تاکید امام بر روز قدس از کجاست؟* 
مساله فلسطین اصلی‌ترین *نقطه برخورد* است. جایی که جبهه استکبار تمام نقابها را کنار زده و وقیحانه می‌گوید ساکنین قبلی فلسطین باید بروند و اینجا مال من باشد، چون زور دارم. رژیم صهیونیستی نقطه تمرکز لابی‌های قدرت و ثروت و رسانه و .... صهیونیستی در جهان برای ایجاد یک کانون قدرت در جهان است. 

🖋 از منظر اقامه دین مساله قدس *نقطه آغاز حرکت جهانی جبهه مستضعفین* است. جایی که تمام توان جبهه استکبار به میان آمده و اگر این سد را بشکنیم، بند ترس را از زبان و دست مستضعفین جهان گشوده‌ایم. و اگر تماشایش کنیم طبیعتا این غده سرطانی به سراسر دنیای مستضعفین طمع دارد!

🖋 مکتب امام بدون جبهه جهانی مستضعفین بی‌معنا بود و جبهه جهانی مستضعفین بدون مساله فلسطین یک پدیده ابتر بود. *مکتب امام بدون توجه به مساله فلسطین خودش یک مثال اسلام آمریکایی بود.* مثل مکتب امامی که ما به صورت عملی در زندگی‌مان دنبال می‌کنیم! فلسطین یکی از مسائل ما آن هم در یکی از زیرشاخه‌های سیاست خارجی است.

📌بعد التحریر۱: آن دورانی که بحثهای غرب‌شناسی را جدی دنبال می‌کردم به نظرم می‌آمد که امام و آقا نگاه بسیطی دارند و متوجه نیستند که مثلا تاکید بر تولید علم غربی یا پیشروی در فناوری غربی در واقع پذیرفتن هیمنه غرب یا نوعی تفکر توجیه ابزار با هدف است. بعدها که *صحیفه امام* را ورق زدیم، روشن شد که ای دل غافل! ما چقدر کج فهم بودیم! بگذریم همین الان غرب‌شناسانی را می‌شناسم که همان‌طور فکر می‌کنند و مجالی باشد نقدی عالمانه! بر امام و آقا دارند.


#روزنوشت
#روز_قدس
#مکتب_امام
#بازگشت‌_به_خمینی_ما_را_زنده_می‌کند

https://ble.ir/sotoor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی