سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

سطور

و أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا

خداوند از آسمان بارانی نازل کرد که در هر دره و رودی به اندازه ظرفیتش جریان یافت. (سوره رعد آیه 17)

آنچه هستم هر چند ناچیز
و آنچه دارم هرچند بی‌مقدار
همه را مدیون تو هستم.
دوست دارم اگر آبراهی باریک و کم رمق هم باشم، تو در آن جریان داشته باشی!
کاش روح این کلمات سرد و طنین این سطور صامت نام و راه تو باشد
«خمینی»

غربشناسی مبتنی بر اقامه دین (توضیح)

 

🖋 درباره بعد التحریر مطلب قبلی چند سوال بود که معلوم شد قلم خوب یاری نکرده و مطلب را نرسانده است

🖋 امام در مسیر شکل دادن هویت تمدنی مبتنی بر اسلام ناب با غیریت‌هایی مبارزه می‌کرد که روی سلبی تفکر اسلام ناب بودند. یکی از این غیریت‌ها در *دو گانه مستضعفان و مستکبران* صورت‌بندی می‌شد. مترفین، طاغوت‌‌ها، مراجع فکری و .... هر کدام به نحوی بندگان خدا را به بردگی می‌گیرند و استثمار می‌کنند. 

🖋 مستکبر در سایه استضعاف و استخفاف دیگران تفوق می‌یابد و اینگونه می‌تواند بندگان خدا را استثمار کند، *فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ*  اگر این تفوق به هر دلیل از بین برود و تازه می‌توان برای مستضعفینی که گاه خود هم در استضعاف خود مقصرند کاری کرد.

🖋 از منظر اقامه، مساله اول برای هر دو جبهه ایمان و کفر، *قدرت* است. سوره کافرون چهره خوبی از این مساله را نشان می‌دهد. زمانی که دعوت رسول‌الله مکنت قریش را به خطر می‌اندازد یک مذاکره جذاب شروع می‌شود. گور پدر هبل و عزی! خادمان بتهای بزرگ جمع می‌شوند و پیشنهاد می‌دهند ما حاضریم خدای تو را بپرستیم فقط سیادت قریش را به هم مزن! به نظرم آن طرف پیشنهاد -که تو هم یکسال خدایان ما را بپذیر- اگر نبود دیگر خیلی فاش بازی را باخته بودند. 

🖋 *راه شکستن قدرت استکبار یک چیز است قدرت یافتن مستضعفین!*

🖋  این اولین گامی است که یک رهبر الهی باید بردارد. به مستضعفینی که هیمنه علمی غرب آنها را احاطه کرده از اول نمی‌توان گفت عالمی دیگر خلق کنید. گام اول شکستن مرزهای همین دانش است. 

🖋 *مستضعف باید اول خودش را باور کند که می‌تواند! در قدم بعد باید این توانایی در شجاعت ضرب شود تا خیزش مستضعفین شکل بگیرد. شجاعتی که حاصل شکستن هیمنه استکبار است*

🖋 یعنی خودباوری، رفتن به هر جهتی را توجیه می‌کند؟ خیر! چارچوبهایی هست مثلا ما قدرت دفاعی خود را با فناوری موشکی پیش می‌بریم اما سلاح کشتار جمعی خط قرمز ماست و آن را نمی‌سازیم. 

🖋 نکته دیگری که برخی غرب‌شناسان درک نمی‌کنند در محل *اداره جامعه* بودن است. امام می‌گفت یک مجتهد باید زیرکی و هوش و فراست هدایت *یک جامعه بزرگ اسلامی و حتی غیراسلامی* را داشته باشد. وقتی در محل اداره هستی و راهکار بومی اسلامی نداری، نمی‌توانی زندگی را متوقف کنی!

🖋 اگر کسی از منظر اقامه بخواهد غیریت‌های اسلام ناب را کنار بزند، مسیرش اینگونه است *و الا تفطن به اینکه تمدن غربی مسیر و افق و سرانجامش با مسیر ما متفاوت است و در همین نکته خیمه زدن و آن را به هزار بیان تکرار کردن، کاری از پیش نمی‌برد.*

📌 بعد التحریر: چند وقت قبل عده از بچه‌هایی که چند بار در فناوری‌های مختلف گره از کار انقلاب باز کرده بودند، با آقا دیدار داشتند. آقا گفته بودند شما که تجربه مرزشکنی دارید، دیگر نباید به فکر این باشید که یک هواپیمای مدل جدید بسازید فکر کنید اگر از اول یک فناوری دیگر مثل کشتی هوایی دنبال می‌شد الان صنعت هوانوردی شکلی دیگر داشت. می‌بینید *پله به پله یک جریان انسانی را حرکت دادن یعنی این!* 


#روزنوشت
#روز_قدس
#مکتب_امام
#بازگشت‌_به_خمینی_ما_را_زنده_می‌کند

https://ble.ir/sotoor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی